lördag 13 februari 2010

Oh no!!!

Precis när Tuva lagt sig och ätit upp vällingen så börjar hon spy... Allt i hela hennes lilla säng blev nerspytt och allt i lilla magen kom upp.

Oh no, oh no, oh no!!!

Stackars, stackars liten! Och jag som är själv hemma och allt. Pappan hennes är och spelar hockey och sen ska han ut och svira.

Håll tummarna för att det inte blir sämre!

Nu har hon iaf slocknat i våran säng (med nya sängkläder, och inte hennes vanliga kudde eller täcke. Otroligt att det gick... Nussen däremot är kladdig och blöt, försökte göra rent så gott det gick men hon kan inte sova utan den... ) och det ligger ett stort berg med nerspydd tvätt som får tvättas så fort som möjligt imorgon bitti (tvättstugan var bokad nu).

Jag kanske borde hoppa in i duschen nu, för mig spydde hon ner totalt också. Hon spydde mig ju tamigtusan rakt i ansiktet!  Men samtidigt så är jag ju orolig för att om jag ställer mig i duschen så hör jag ju inte om hon skulle börja spy igen...  Ska vänta en halvtimme och se iallafall.

Pust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar