tisdag 2 mars 2010

Jag har åtminståne vart duktig

Ursch, jag har bara vart hemma i två dagar. Men ändå får jag ångest över att jag är en sån kass person som bara är hemma och drar. Tur att man har sånt starkt självförtroende så att man inte mäter allt i vad man gör för att känna sig bra.

Jag har ju trots allt vart sjuk, men ändå har jag gjort lite nytta. Tex:

  • Skrubbat köket tokrent (de ytorna som syns iaf... Hehe) eftersom det kommer en fotograf som ska fota köket efter att vi har kaklat om till våran lägenhetsbeskrivning. Resten av lägenheten fotades väl kanske någongång i september? Vad bra det gått för oss att hitta nytt!  Men nu skiner det verkligen här hemma iallafall!
  • Testat om mattan i vardagsrummet gick att få ren genom att borsta den ute med snö 1000 gånger. Det gick väl sådär... Våran skräp-matta är ett hopplöstfall. Jag vill ha en NYYYY!!!
  • Lagat godaste älgskaven, men potatis och grönsaker till. Jag är huslig jag.
  • Frostat av frysen. Jag vågar knappt säga detta, men jag hittade ett paket med 6 stycken hamburgerbröd och en stor påse med bär som inte ens syntes för all is!!!
  • Hämtat Tuva på dagis och hämtat ut ett paket med en vårjacka till henne. Hon kommer bli så snygg!
  • Städat upp och flyttat om i min garderob. Hade ju en smärre skohög på golvet...
  • Målat klart Tuvas docksäng som jag målat vit och skrivit "NATTI, NATTI!" på med först silverfärg och sedan silverglitter. Vart väl inte lika bra som jag tänkt men det duger.

Imorgon blir det jobbet, oavsett hur jag mår. Orkar inte vara hemma en dag till. Det är ju jobbigt ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar