måndag 1 mars 2010

Lämning

Det beror verkligen mycket på vem som tar emot Tuva när man lämnar henne på förskolan hur bra det går.

Med hennes fröken ("Finskan" kan vi kalla henne) går det alltid super bra! Samma sak om det är "Thailändskan" (hon är nog den gladaste person jag någon sin träffat, och Tuva älskar henne!), "Ryskan" (som tyvärr är sjuk nu... Vi saknar henne!) eller "Indiskan" (hon är vikare för Ryskan och är super gullig!).

Men det finns en fröken som det alltid blir skrik och gråt om jag måste lämna till henne... Känns inge vidare! Och hon tröstar inte Tuva heller utan verkar bara tycka att hon är jobbig och låter henne vara... Men vad ska jag göra? Om det är hon som öppnar så måste jag ju lämna till henne.

Sen går det ju alltid lättare om hennes bästisar är där. Idag stod Linna vid grinden och då blev Tuva så glad och vinkade "hej då" till mig direkt. Trots att det var fröken som inte Tuva tycker om som var där. Sen såg jag hur Linna och Tuva sprang iväg och klättrade i trappen tillsammans. Sötnosarna! Linna som ofta är lite ledsen och har en tår på kinden blev så glad när hon såg Tuva också.

På ett vis så är vi ju inte jätte nöjda med dagiset och känner att det ska bli bra att vi funderar på att flytta och att Tuva då kommer att byta dagis. Men sen har hon ju sina kompisar här, och hon gillar ju dem så mycket! Fast iofs så tror jag inte att det blir nå problem med att hitta nya vänner för henne heller. Hon är ju rätt frammåt på den punkten.

Nu: betala räkningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar