fredag 5 mars 2010

Lite saker jag stör mig på

  1. Att folk tycker att det förmodligen är dags för oss att skaffa syskon till Tuva och så fort jag har en pösig tröja på mig så misstänks det att jag är gravid. Känns som att jag måste berätta hela tiden om att jag vart ute och svirat, att jag ska dricka vin, att jag ska spela fotboll och att det faktiskt bara är väldigt bekvämt med en oversized topp.
  2. Folk som tycker att man ska skaffa syskon tätt bara "för att få det överstökat" om man nu vill ha det "överstökat" så kanske det är bättre att låta bli helt..? Visst, jag förstår att man VILL ha barn tätt. Men att "få det överstökat" låter så... illa.
  3. Folk som skrämmer upp Simon så fort han berättar något som hänt med Tuva. "ÅH, NEEEJ! Lät ni henne sova i eran säng??? Då kommer hon sova där tills hon är 17 år. Nu är det köööööört." "ÅH, NEEEJ! Har hon fått öroninflammation? Nu kommer hon bara äta välling till hon är 14 år!" "Man ska aldrig göra si och så, då är det KÖRT!"
  4. Att jag lyckats lägga bort två par skinnvantar (varav det ena fina paret kostade 399:-!!!) och tre mössor i vinter. SKIIIIIT!

Det var några saker jag visst behövde få ur mig. Låter som jag är arg kanske, men det är jag absolut inte. Mitt humör är lika strålande som solen utanför.  Nu ska jag sätta på kaffe, kolla posten och packa ihop lite saker så att jag och Tuva äntligen kan "åka Ville" när hon vaknar.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar