onsdag 7 april 2010

Barcelona here I come! (Igen...)

Idag har jag och Slemmis (Slemmis tänkte för övrigt att folk kanske tyckte att det konstigt att jag kallar henne det, om de inte vet bakgrunden. Men jag tycket ju att det låter gulligt! Bakgrunden är så här enkel: Emma-Slemma-Emmis-Slemmis...) bokat en resa till Barcelona i sommar! Wihooo! Det blir en kortis resa från 25 juli - 28 juli. Längre än så varken kan eller vill jag vara borta från min lilla argbigga.

Jag och Carro var där i augusti 2006, så det blir andra gången för mig. Och trots att vi hann med en hel del på våra få dagar då (tror vi var där lika länge då) så kändes det inte som att jag var färdig med Barcelona. Dock vet jag inte hur jag ska klara mig utan Carro som åtminståne kunde lite spanska. Jag kan nämligen bara dessa tre meningar (skit i stavningen, den har jag verkligen ingen aning om):

"Una cerveza, por favor"

"Mi amo Sara"

"No comprendo"

Så Slemmis, kan du plugga in lite? Jag tror nämligen att mitt huvud är fullt och min erfarenhet av Barcelona-borna är att de inte kan så där jätte mycket engelska. Det är bättre än Paris där INGEN kan (eller vill?) prata engelska, men ändå.

Den gången bodde vi högt upp i staden, i slutet av "Ramblan" och tog oss aldrig ner till vattnet. Så den här gången ville jag bo närmre vattnet, men ändå centralt. Och vi hittade ett hotell som verkar riktigt bra (med tanke på att jag var inne på vandrarhem/hostel först...) och dessutom billigt eftersom det var ett erbjudande på det hotellet just nu!

Men mer om hotell och så sen.

Jag är riktigt glad över att vi ska åka iallafall!

Wihoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar