måndag 5 april 2010

Påsk-bild-special del 2 av 2

Här kommer bilder från våran helg i Söderbärke!

Påskaftonen spenderades ute i skogen på utflyckt! Det gjordes fläskpannkaka och grillades korv över elden. Även kaffet kokades så klart på plats. Mycket, mycket gott! Och vi hade sån helt underbar tur med vädret! Några fräknar tittade fram i ansiktet.

Jag fotade och testade kamerans funktioner genom att knäppa kort på en massa fina isbitar. Korten blev väl inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig, men det var ju kul ändå.

Sen så till det viktigaste av allt. Vi hade en tävling där man skulle gissa ålder, längd och diameter på ett träd (Simons pappa hade med sig grejer som man kunde kontrollera sånt med). Och efter att allt det var avklarat så var det jämt mellan mig, Simon, Sara och Adam så det blev en utslagsfråga där man skulle räkna ut trädets volym. Och vem vann då? Jo JAG! Yeyeyeyey! Därav bilden med mig posades vid ett träd. Hehe.

Sen kom vi hem, gjorde oss iordning, åt god mat och sen drog vi iväg till Sara och Adam för vin och spelkväll. Tuva sov hos sin farmor och farfar och det hade gått så bra!

Påskdagen började i vanlig ordning med gooood frukost, Tuva tvingade Sara att "spinga" och jaga henne runt huset under vilda skratt... Haha!

När Tuva sovit gjorde vi en utflyckt där första stoppet var där Sara brukar rida för att hälsa på "hennes" häst Ida. Ida var jätte stor och Tuvas pappa höll sig på tryggt avstånd, men Tuva var inte minsta rädd alls utan var arg för att hon inte fick gå in till hästarna som Sara fick... Men kul var det ändå! Och hon fick se vart hästarna sov, och vad de åt för mat... Väldigt intressant!

Andra stoppet blev vid kiosken där det var "kulglasspremiär"! Wiho!

Tredje stoppet blev hemma i Sara och Adams fina, fina lägenhet (hur sugen blev inte jag på att flytta och få iordning lite nu då?!?!) där Tuva spelade på trummor och skrämde katterna.

Sen var det full gas hem för att kolla hockey och sedan äta påskmiddag. Jag åt så att jag höll på att avlida tror jag. ÅHHHH, så jag gillar sån mat! Och godaste, godaste räkomelletten...

Ja, efter maten blev det tok-krasch, sen en prommis för att försöka komma igång lite, men när vi kom hem så blev det tok-krasch igen. Vid 22.00 somnade jag, och eftersom Tuva även sov den natten hos sin farmor och farfar så sov jag som ett litet barn (inte som Tuva dock) i 12 timmar. 12 timmar!!! Fatta!!! Hur länge sen var inte det???

Nu är jag dock otroligt utvilad, fortfarande mätt och väldigt belåten med livet. Den här påskhelgen behövdes kan jag ju säga och nu är jag redo för jobb imorgon.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar