torsdag 22 april 2010

Mardrömmar 23-01

Lilla stumpan har nu i en veckas tid drömt mardrömmar mellan ganska precis 23-01 om nätterna. Hon är verkligen jätte orolig och ingenting hjälper för så fort hon somnar till igen så är det som att hon börjar drömma igen. Hon rycker till och börjar grina igen...

Inatt tror jag hon drömde om spindlar eller "småkryp" (hon tycker ju barnprogrammet Småkryp som går på Bolibompa är jätte läskigt) och skrek "Det kjyper, det kjyper!" och sprattlade med benen.

Det är ju så himla svårt också när ingenting hjälper! Jag tror inte heller att hon har förstått vad en dröm är, och att det inte är på riktigt... Men jag lekte med henne och hennes dockor (som alla heter Minna, hihi!) idag och att de sov och sen drömde mardrömmar. Så tröstade vi dem och sa att det inte var någon fara... "Baja en djöm" sa Tuvisen. Hihi!

Finns det något man kan göra för att få dem att somna om bra igen efter mardrömmar? Kanske ska jag ta upp henne ett tag så att hon vaknar till helt och sen söva om. Man är ju ändå tvungen att vara vaken där i en ca två timmar ändå. Kanske läsa en bok eller så... Hm, det lär ju bli samma visa inatt igen så jag kan ju testa då.

En annars idag så har Tuva vart så gullig, kramig och pussig! Min lilla gos unge. Hon kom och slog armarna runt min hals och sa "Jag älskar mig" (Hon har inte riktigt koll på dig och mig än... Tror jag! Haha!).

Hur mycket smälter inte mamma-hjärtat då?!

Nu LYXFÄLLAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar