torsdag 8 april 2010

Har vi en liten tant under sängen nu???

Ja, jag skulle ju berätta något läskigt idag och det var detta:

Natten till onsdag så var Tuva väldigt kinkig och arg, hon var vaken och skrek i ungefär 1,5 timme rättare sagt. Nu valde ju vi att ta konflikten istället för att göra hur lilla primadonnan ville direkt. Hon kan ju inte få vänja sig att bestämma alltid.

Men så till saken, när jag äntligen fått Tuva lugn och ska upp och hämta lite vatten till henne så ser jag att ytterdörren står öppen ca 20-30 cm och lampan lyser ute i trapphuset (som tur är har vi trapphus med portkod!!!).

Jag höll på att kissa på mig (ni som läst bloggen mer än någongång vet ju att jag är grymt mörkrädd, eller snarare typ "natträdd".) och sa åt Simon att jag inte vågade hämta vatten! Simon gick upp och kikade om det var någon i lägenheten, men det var det inte... Och allt här hemma av värde verkade finnas kvar (som att någon skulle vilja ha våran tjock-tv eller 1000 år gamla dator. Något annat av värde tror jag inte att vi har...)

Och grejen är den att jag har ett jätte klart minne av att jag låste dörren. Ett helt glasklart minne, och jag är oftast ganska noga med att låsa.

Och jag var upp för att släppa ut Aslan tidigare på kvällen och då såg jag inte att dörren stod öppen.

MEN,  precis innan jag skulle gå och lägga mig så kom jag på att jag hade kvar tvätt i tvättstugan så det är mycket möjligt att jag glömde låsa och stänga dörren när jag kånkade in all tvätt (minnet från att jag låste kanske skedde innan). Men att dörren lyckats åka upp SÅ mycket?

Nu misstänker jag inte att det var något egentligen. Men ändå. Snacka om att jag hade svårt att sova sen! Jag drömde om små elaka dvärgar som smugit sig in och gömt sig i ett litet skrymsle för att kunna smyga upp och stjäla min Tuvis sen. Eller att det var någon som var in och lagt en bomb under soffan. (Jag har rätt livlig fantasi ibland.).

Tur som sjutton att Simon inte vart borta då!

Är jag en mes som blir så rädd för en sån sak?

Hade ni kunnat somna om gott sen utan en tanke på något läskigt?

Ps. Rubriken kommer ju från historien om små tanter som smyger sig in och lägger sig under sängen och sen lever i lägenheten medans man är borta... Den har ni väl hört?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar