söndag 23 maj 2010

Paragliding!

På Cypern så testade vi på Paragliding (stavas det så?). Skiiiiiit häftigt. Jag var inte det minsta nervös innan, för vad var det värsta som kunde hända? Att repen till båten gick av? Då dalar man ju ändå bara sakta ner (antar jag) men när vi väl var en bra bit upp i luften och jag inser att jag sitter på ett bälte och hänger i krokar så kom jag på att om kroken eller repen skulle gått av i min "sele" så var det ju fritt fall en herrans massa meter. DÅ blev jag lite nervös. Speciellt eftersom fästena till min sele började skallra... Men inte så farligt ändå. För upplevelsen slog ju alla rädslor!

Hur fint som helst att sitta däruppe och blicka ut över ett fruktansvärt knallblått hav, turkosare vatten närmre strand och horisonten långt där borta.

Lovely.

Det är vi där uppe! Jag, Sara och Adam. Simon var förståndig far och stannade med dottern i land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar