lördag 7 februari 2009

Dålig fredagnatt men inatt blir det bättre för min del ialla fall

Så, då var det lördag igen. En trött lördag. Tuva hade en otroligt kinkig natt. När jag skulle sova vid 22.30 bröjade hon böka och det höll i sig ända till klockan 01.30 ungefär då hon somnade igen. Ahhh... Och jag får ju som sagt så svårt att sova när hon bökar, så för att kunna koppla bort allt (dvs Simons bökningar också... Haha.) så la jag mig på soffan. Soffan står ju ändå så nära så jag hör ju om hon skriker men inte varenda liten vändning.

Men så strax efter 03 så skriker hon och när jag tittar till så står hon i sängen. Jahapp, efter ett par sövningsförsök i sängen är det bara att ta upp henne och eftersom Simon och Aslan spritt ut sig i sängen så blir det soffan för våran del fram till klockan 06 då det var morgon på riktigt för Tuvisen. Krasch i huvudet av trötthet.

Men annars så har det vart en bra lördag, det blev brunch på GH nation (smörgåstårta, laxmacka, smoothie, brownie och kaffe!) och på det en kort stadsrunda. Sen har vi vart hemma, slappat och tittat på "My super sweet 16" på MTV. Galna kids säger jag bara.

Nu blir det mysmiddag här hemma med god mat och vin och inatt är det min sovnatt OCH min sovmorgon (fast jag slet upp Simon redan klockan åtta så jag får nog inte räkna med mer. Men det är ju ändå bra mycket bättre än fem så...).

Ha en fin lördagkväll och håll tummarna för Marie. Jag har inte hört nå låtar men jag tror jag hejar på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar