måndag 9 februari 2009

Familjen annorlunda?

Det går ju en serie nu på tv4 (ikväll klockan 20.00) om familjer med många barn. Familjen annorlunda. Jag har bara sett pyttelite av det men jag vet inte jag.

Är ju själv uppväxt i en 10 barnsfamilj (Malin -79, Jag -82, Micke -84, Emma -86, Maria -88, Tim -91, Linnéa -93, Philip -95, Julia -97 och Ville -05) och tycker att vi är rätt vanliga jag. Förutom att det är en himla massa folk och barn överallt! Innan jag flyttade hemifrån tror jag nästan aldrig att jag vart själv? Jag har fortfarande svårt att ha det tyst runt omkring mig och har gärna på både tv, radio och dator när jag är hemma. Men det kanske inte har med det att göra?

Någon familj hade ju typ 3 trilling par eller något, och DET är ju så klart speciellt.

Men jag tycker inte att våran stooooora familj är annorlunda. Det är ju mitt "vanliga". Folk frågar ofta hur det känns att växa upp i en stor familj, och det är ju en skit svår fråga att svara på! Det är ju inte så att man har något att jämföra med och jag tycker inte att jag på något vis har haft det "svårare" eller "jobbigare". Snarare kanske roligare eftersom man haft så mycket folk runt omkring sig.

Och jag har alltid fått det jag velat ha (som har vart realistiskt, att jag inte fick den där hästen jag ville ha i sjuan är jag ju rätt glad över) så länge mamma och pappa betalade åt mig. Jag i högstadiet så fick jag mina Fila-skor, crocker-jeans, intersportstrumor och fruit of the loom-tröjor.

Men nu när jag blivit äldre och fått ett eget liten barn så börjar man ju inse vilket super jobb mamma och pappa gjort (och gör!). Att de orkat med allt och alla hela tiden är ju galet. Jag som tycker det är jobbigt med en mellanåt!

Min stoooooora familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar