måndag 2 februari 2009

Måndag = städdag

Jäklar vad jag städat idag. Köket har fått sig en rejäl omgång och jag är mycket nöjd över mig själv. Det kliar i fingrarna efter att fortsätta i lägenheten (ehhh? Vad har hänt med mig?) men nu tar jag en paus när Tuva sover. När hon vaknar ska vi gå och handla lite, sen blir det till att dammsuga och torka golven.

Imorgon tror jag att det får bli vardagsrummet som får en helomgång. Vill att allt ska kännas rent och fint! Men samtidigt så kan jag ju inte städa en hel dag heller, för hur kul tror ni att lilla stjärnan tycker att det är? Viserligen såg hon hur jag torkade av skåpsluckorna i köket så hon ställde sig på knä mot en och torkade med sin nusse. Söt eller vad?

Nu ska jag äta lunch och kolla i bloggar. Känns som en lugn och skön måndag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar