måndag 23 februari 2009

Lika som... Kaffebönor?

Kommer ni ihåg att jag fick en tidig alla hjärtans dag present av Simon, när han hade gjort en skattjakt här hemma? (Om inte så läs här)

Jag fick ju kaffebönor att mala och rött thé, och det roliga var ju att dagen innan så hade jag vart och köpt present till Simon i födelsedags/allahjärtans-present. Och vad köpte (bland annat) jag då? Jo, kaffebönor att mala så klart!

Vi tänkte visst lite lika där. Haha! Men nu så har vi tre olika sorters "fin-kaffe" att välja mellan här hemma. Visst vore det snyggt att ha några fina burkar att förvara det i? Det måste spanas efter...

Åhhh... Kaffe. Min drog!

Jag köpte två påsar från Thé-hörnan, en smaksatt som heter "Irish Cream" och en mörkrost. Simon köpte en som heter "Mocca någonting" (ja, jag ser inte vad det står...). Och alla är super goda! En helt annan grej nästan än vanligt kaffe.

Här är våran fina kaffekvarn som Simon fyndade på secondhand innan vi träffades. Vi visste inte om den skulle fungera, men båda chansade visst. Som tur var så fungerar den utmärkt!

Så... Någon som vill ha fika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar