torsdag 26 februari 2009

Vad hände nu då?!

Tuva var så trött hela förmiddagen trots att hon sov ok (ok för att vara Tuva... Som vanligt) i natt så jag la henne redan 11.30. Viserligen sov hon bara ca 40 min till efter att hon vaknat 05.30 imorse.

Men grejen är den att när hon sovit i en halvtimme så ringer telefonen här hemma och jag tror att hon vaknar av min röst (jag säger till Erika att jag ringer upp om ett tag eftersom jag trodde att hon högst skulle sova kanske en halvtimme till) så efter flera omsövningsförsök så somnar hon till slut om, och hon sover fortfarande. Min klocka på datorn står på 14.17! Jag har tittat till henne så hon lever, man blir ju lite orolig när tokan sover.

Frågan är ju vad jag gör nu? Ska jag låta henne sova? Eller ska jag väcka henne?

Hon blir ju alltid på så dåligt humör om hon inte får sova klart. Så att låta henne sova vidare är nog det bästa... Men nu kommer hon ju inte att kunna sova en gång till idag. Men det gör ju iofs ingenting.

Nej, nu ska jag kolla så att hon lever igen och hämta en kopp kaffe. Nu lär hon ju vakna snart.

En sovandes Tuva = jag får fika i lugn och ro. Hon är ju så nyfiken på allt man kan äta och vill helst äta själv med händerna numera. Och hon tycker om ALLT. Verkligen allt, till och med sin egen spya (om hon får upp lite i munnen så säger hon "naaam, naaam" och sväljer det igen. Fräsching, haha!) så hon är inte så kinkig i maten alltså. Och det är jag SÅ glad över så klart.

Ps. Erika, jag ringer dig så snart snuttan vaknat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar