torsdag 29 oktober 2009

Chicken mum?

Imorgon så hade vi som plan att åka till Stockholm och hälsa på Frida som över helgen har tagit sig ner från Skellefteå till Stockholm. Men så pratade jag med mamma idag när vi var där och hon skrämde upp mig för influensan...

Det man ska undvika är folksamlingar, speciellt inomhus, och att vara nära massa folk (typ samma sak som folkmassa antar jag). Och så är det löningshelg så det lär ju vara grymt mycket folk i farten i Stockholm.

Så nu känner jag inte för att åka. Tuva får ju inte vaccineras, och jag har inte blivit det än. En sak hade det ju vart om jag bara hade mig själv att tänka på, då gör det ju inget att riskera något. Men hur mycket är det värt att riskera att Tuva får influensan? Man vet ju inte hur stor risken/oturen är att man får det. Förmodligen så är det väl inte så troligt men jag skulle ju skjuta mig själv om hon blev sjuk av något jag gjort bara för att jag vill.

Är jag en höns-mamma eller?

Nu löste det sig så bra att Frida kommer till Uppsala istället, till och med hem till mig så jag missar ju inget faktiskt. Jag sa att jag skulle baka men vi får väl se hur det går med det... Haha!

Men så kul det ska bli att träffa Frida igen! Jag har inte sett henne sen hon flyttade härifrån i slutet på sommaren förra året och nu har hon en liten bebis i magen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar