torsdag 1 oktober 2009

Här snackar vi varma skor

I mitt huvud så snurrar det mycket om vad Tuva ska ha för kläder i vinter. Och om det är lika bra med billigt, eller om Kavat eller Polar o pyret (jag har ändrat uppfattning om Polarn o pyret efter att jag var in där och handlade igår, man får bra hjälp och bemötande, vilket är bra för en förvirrad mamma och allt låter ju så bra, vattenavisande, vindtätt, luftande osv. Tidigare har jag mest tyckt att det är "dumt att handla dyrt när man kan handla billigt") faktiskt är bättre, och PRISVÄRT trots att det är dyrt?

Men, så fick jag en rabattkod från Ellos på 40% och vet ni vad? De har ju faktiskt Kavat, så nu är ett par riktigt varma skor på väg hem till Tuva (och mitt mamma-samvete kan andas ut för ett litet tag).

Dessa i svart och silver blev det alltså:

Så för drygt 400:- blev de mina (eller Tuvas rättare sagt) och visst låter det prisvärt:

"Kavat "Lisa" Barnkänga 19-26
Slitstark, varmfodrad vinterkänga tillverkad i äkta skinn med utvändigt membran och tejpade sömmar som gör den kraftigt vattenavvisande. Enkel att ta av och på med stor öppning och kardborreknäppning. Förstärkt invändigt som skydd för foten. Norsktillverkat yllefoder med polyestermix för bästa isolering och slitstyrka. Urtagbar innersula av ylle. Yttersula av PU med bra grepp och avrullning. Fotriktig läst för för bästa rörlighet i barnets fot."

Sen kommer hon ju ha dem från Skopunkten som jag köpt som komplement också. Det blir väl bra? Ni som har barn, vad har ni till era? Tror ni att det blir bra?

Vill ni också beställa från Ellos så är rabattkoden 205850.

God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar