onsdag 21 oktober 2009

En drös med bilder och lite om utveckligen

Julia fick låna min fina nya kamera när hon var här och visst fick hon till ett par bilder på favorit modellen?

Annars så kan jag berätta att Tuvas utveckling går i en rasande fart just nu, skulle jag skriva om allt nytt som händer hela tiden här i bloggen så skulle jag inte hinna göra annat!

Tre nya tänder har kikat fram i underkäken, så nu har hon 8 st nere och minst 4 uppe (där har jag inte kunnat kolla).

Hon lär sig flera nya ord varje dag, och hon har till och med börjat att sätta ihop två ord!

Hon sjunger och gör rörelser till många låtar, fler än vad jag kan rörelser till...

Hon läser böcker för fulla muggar, Molly böckerna och Lilla Anna ("Ann-aaaa") boken är favoriterna.

Hon målar och ritar fina små konstverk. Nästa gång jag har tillfälle ska jag köpa hem vattenfärg!

Idag klättrade hon upp i rutschkanan och kunde åka ner helt själv på förskolan! Snacka om stolt liten tjej som absolut inte ville hem när jag hämtade henne.

Jag skulle kunna fortsätta i en oändlighet. Hon kan så otroligt mycket nu och det är ingen liten bebis längre (det var ju viserligen länge sen...) utan hon har verkligen blivit en liten duktig tjej.

Och det jag blir mest rörd över är att min lilla härj-skrik-bebis har blivit så otroligt duktig! När hände detta liksom? Och hur kunde det helt plötsligt svänga så att lilla argbiggan (ja, arg är hon ju fortfarande) helt plötsligt blivit så stor, klarar av så mycket och inte bara härjar hela tiden.

Min duktiga lilla tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar