torsdag 1 oktober 2009

En helt vanlig torsdag

Klockan 05.00 ringde klockan, och en kvart senare steg jag upp från soffan (sover ju där när jag börjar tidigt för att inte väcka Simon och Tuva så tidigt) för att sminka mig fort som sjutton och kasta på mig kläderna som jag lagt fram kvällen innan.

När jag går ut till cykeln vid tio i så kommer jag på att den ju faktiskt står vid dagis, så då blev det en 10-15 min powerwalk dit för att cykla sista biten och så stormade jag in på jobbet 15 min för sent... Damn it.

Sen var det full rulle på jobbet fram till klockan två då jag slutade, då blev det istället en superspeed runda på stan för att byta mössan på Polar o pyret och byta skorna på Skopunkten, sen fullt ös till cykeln och trampa som en dåre till dagis eftersom jag skulle hämta Tuva 14.45. Eftersom jag hade tvätttid mellan 14-17 (kvällen var bokad, och Tuva kissade ju på sofföverdraget igår...) så blev det att halvspringa hem. Sen tvätta två maskiner, vika all tvätt och stoppa in det på sina rätta ställen i allas garderober, städa, dona, sjunga barnvisor, läsa böcker och laga raggmunkar samtidigt ända fram tills att Simon ringde och sa att han skulle bli sen, då blev det ännu mer full fart och nu sitter jag här mätt, i ett fint hem, nöjd över att jag hunnt med en del och dödstrött. Men inte ska man väl klaga, det är ju kul att man har något att göra.

Men imorn är jag ledig! Wiho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar