tisdag 20 oktober 2009

Världens grymmaste moster-jour

Jag säger då det, moster-jouren is the shit.  Och Tuva är så glad över sin moster Julia som idag ringde och frågade om hon fick komma hem till oss.

Så Julia kommer till mitt jobb en timme innan jag slutat, sen följer hon med och hjäper till att handla innan vi går till dagis kånkades på kassarna från ica och hämtar lilla snuttisen.

När vi kommer hem så sätter sig Julia med Tuva (efter att ha tagit in henne från vagnen och klätt av henne) och börjar läsa böcker. Och många böcker blev det! De läste och läste, och jag fick stöka undan, börja med maten i lugn och ro och bara få ha huvudet lite för mig själv för ett ögonblick.

Att ha Julia här så grymt skönt, hon är så OTROLIGT duktig och idag har hon gjort så mycket mer än man någonsin kan förvänta sig av sin 12-åriga lillasyster. Hon lekte med Tuva, hjälpte till att städa undan och torka efter maten och en massa annat som jag inte ens behövde be om. Hon badade Tuva och sen på det så bakade hon äppelpaj helt själv! Så när jag kom ut från sovrummet efter att ha sövt en aningens bökig Tuva så var äppelpajen redo att ta ut ur ugnen.

Tack, snälla rara Julia för dagen idag, Tuva kan vara lycklig att ha dig som moster!

Men det är inte bara Julia som ingår i moster-jouren, vill man ha hjälp (eller bara tips, råd eller bara prata av sig...) så ringer eller smsar man till största moster Malin som är helt galet suverän och har svar på allt och hjälper till med alla funderingar man har eller kan ha.

 Vissa personer är man extra glad över att ha i sitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar