måndag 19 oktober 2009

Onlinepizza och mardröm

Så där ja, Simon är borta ikväll så då är det jag som beställer maten från www.onlinepizza.se.

Så inom en timme (ca 20.40) ska en Taranto (med tomatsås, köttfärssås, tomater (färska), paprika (färsk), mozzarella, lök, basilika och så en trocadero) från Pizzahuset dyka upp här hemma. Som jag längtar! Hoppas att det tar kortare tid än en timme för jag är grymt hungrig.

Men så länge kan jag berätta en dröm jag hade inatt.

Det var en tjej som var ute efter att döda Tuva (det visste jag tydligen redan innan) som smög runt utanför vårat stora hus som vi bodde i, i drömmen. Så jag sprang runt som en tok för att säkra alla fönster, dörrar och diverse annat för att hon inte skulle kunna komma in. Och det fanns många fönster och dörrar i det huset måste jag säga! Jag försökte skrika till Simon (som hette Micke?) att han måste hjälpa mig men han hörde inte/brydde sig inte och jag fick panik.

Till slut kom trots allt den galna psyko-tjejen in och då har hon en kniv i handen, och jag måste ju skydda Tuva så jag tänker att det är bäst att jag börjar slåss med henne så att jag får av henne kniven. Och några rispor senare, och ett otroligt bra slagsmål i slowmotion så har jag kniven i min hand. Men jag måste ju få stopp på henne! jag försöker att döda/skada henne med kniven... Och det går ju inte lika bra utan hon fortsätter frammåt och jag försöker få kontakt med Simon som står en bit bort i vårat stora hus men jag får ingen reaktion fast jag skriker och skriker att Tuva är i fara och att tjejen som är i vårat hus tänker döda henne!

Total panik och sedan vaknar jag. Sen vågar jag inte somna om eftersom rädslan av att någon vill döda Tuva sitter kvar så det känns som att jag måste vara på min vakt. För jo, man tänker ju så rationellt och "nyktert" så där i mörkret mitt i natten. Speciellt jag som är mörkräddast i världen.

Tuva drömde nog också mardrömmar, om vartannat gnydde hon, andades jätte snabbt eller jätte ansträngt och tungt.

I natt hoppas jag på en bättre natt. Kanske ska skippa trocaderon till pizzan och ta en öl istället? Det brukar man ju sova fint på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar