onsdag 14 oktober 2009

Nytt i badrums-skåpet från Dermalogica

När jag skulle beställa min rengöring (Special cleansing gel) från Dermalogica (från www.donnabeuty.se) så passade jag på att beställa en "exfolierande mask" också.

Special Cleansing Gel

Denna tvålfria, löddrande rengöringsgel avlägsnar snabbt make-up och smuts, utan att torka ut huden. Växtextrakt från bl a citronmeliss verkar lugnande. Enkel och smidig att använda. Dessutom är den mycket dryg!

Gentle Cream Exfoliant

Tio minuter med denna peelingmask gör huden avsevärt lenare! Ett treuddat komplex av mjölksyra, salicylsyra och fruktenzymer avlägsnar döda hudceller och stimulerar cellförnyelse vilket ger en spänstigare, slätare hy.

Jag gillar verkligen Dermalogica, det är SÅN skillnad på dem och alla andra mängder av hudvård jag har testat. Dock är det ju dyrt så man får ju välja att lägga pengar på det som är värt det. Krämer och sånt hittar man ju bra, och betydligt billigare.

Men en rengöring är ju viktig, och jag känner att jag behöver ha något peelande och djuprengörande som verkligen gör vad det ska.

Nope, nu ska jag fixa fika. Har ju vart duktig och tränat pulsgympa idag, och snart är det Greys. Men jag har ett inlägg till på g, var ju på stan en snabbis idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar