torsdag 29 oktober 2009

Snabb-blogg

Idag vart det jobb 6-10.15 ungefär. Stress, stress, stress för att få allt klart.

Efter det så blev det till att skynda hem till lillasyster Julia som passade Tuva eftersom dagis hade planeringsdag idag och vi fick reda på det i förrgår (iofs så hade jag lite koll innan eftersom mamman min hade kollat upp det åt mig). Anledningen till att jag var tvungen att skynda mig hem är ju att Julia trots att hon är jätte duktig med Tuva ändå bara är 12 år så man kan väl inte lämpa över allt ansvar över en liten vilde på henne?

Men det hade gått hur bra som helst och när jag kom hem så var Tuva super glad, nybytt och mätt. Vad hade jag gjort utan Julia?  Tack, tack, tack!

Nu har jag kämpat med att få snuttan att sova och sen så ska vi åka hem till mamma/mormor och pappa/morfar PRICK klockan 13.00 då pappa/morfar kommer och hämtar oss.

Igår var också en bra dag, Erika ringde nämligen och frågade om hon fick komma och fika om hon köpte med sig fikabröd. Jajamensan!!! Så hon dök upp här på eftermiddagen med tre stycken donuts. Mitt favvo-fikabröd.  Så vi pratade, pratade, fikade, Erika läste böcker med Tuva, pratade, pratade och planerade in en flurran-utgång på lördag. Yey!

Shit pommesfrites, nu måste jag packa ihop Tuvisens saker som hon måste ha med till Funbo.

Hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar