torsdag 24 januari 2008

Arghhh!!!

Sämre start på morgonen kan man ju ha, så klart. Men min start var inte så värst bra den heller. Det började med att jag tänkte cykla, men i både min och Simons cykel så var det inge luft i däcken, så det blev till att traska. I en jämn flod med vatten, is och skit. Och dessutom så råkade jag ta paraplyt som är helt ostabilt, det håller sig inte uppe och det blåser gärna åt alla möjliga håll utom att hålla sig på plats ovanför mitt huvud. Att det dessutom var super motvind gjorde ju inte saken bättre, både min sjal och paraplyet blåste upp i mitt ansikte gång på gång... Argggh!

Och alla jäkla cyklister och gångare då?! Är det inte så att man som gångare ska gå "mot trafiken" dvs på vänster sida? Och cykliser cykla "med trafiken" dvs på höger sida? Gäller inte det på gång/cykelbanor också? Och varenda jävel vägrar ju flytta minsta lilla på sig, så det blir jag som får gå omvägar för att inte krocka. Man skulle ju kunna kompromissa lite iaf, och väja lite var. Visst? Men nej då, det är jag som får välja mellan att gå i leran brevid eller bli påkörd av cyklister. Och alla personer på vägarna som verkar vilja lära andra hur man ska uppföra sig? Jag gick över på cyklisternas sida av vägen (där vägen var avdelad för cyklister och gångare) ca 3 meter innan jag skulle svänga upp för trappen på den sidan. Och då smäller en cyklist hårt i mitt paraply med handen. Smack! Jo, tack nu blev det bättre. Eller?

Så jag kom till jobbet, super irriterad, dyngsur om fötterna och skitig. Inte nice. Jag hatar sånt här väder!!

Nope, nu ska jag på lunch, jag och Emma ska äta på Kina (dvs Dragon palace).

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar