söndag 27 januari 2008

Vattenskador. Inte nice!

Det går inte så värst bra för oss idag. För det första så har vi fått vattenskador i köket, det hade blivit nå stopp i någon ledning under lägenheten, så vatten hade tagit sig tillbaka upp och ut. Vi märkte det för att parkett-golvet började bukta lite misstänkt i skarvarna. Och sen gick det väldigt snabbt värre, så nu har vi en fläkt som står och brummar här i köket. Men vi fick väldigt bra hjälp och snabb service iaf! 1,5 timme tog det kanske från att vi ringde första samtalet tills att vi hade en kille här på plats som fixade problemet. Så nu kan vi diska och använda allt som vanligt igen.

Men vi måste ju kontakta försäkringsbolaget, för att se vad som behöver fixas. Nytt golv behövs ju defenitivt. Sen vet vi inte hur illa det är med resten av köksskåpen och sånt.

Sen så startade inte bilen idag när jag och Simon skulle åka iväg för att fixa lite grejer, Simon hade nämligen lämnat lyset på under natten... Men som tur var så kunde jag locka hit min stora lillebror med lite kaffe och fika så att de kunde ladda upp batteriet igen.

Så den här dagen har vart både händelserik och händelselös på ett vis. Vattenskador, bilproblem och trevligt besök. Men vi hann inte med något av det vi hade tänkt göra egentligen. Men det är ok, för idag har jag en sån dag så jag kännermig otroligt omotiverad och osugen på allt...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar