tisdag 26 maj 2009

Dagens aktiviteter

Hej o hopp, äntligen kan jag slå mig ner i soffan. Dagen började med att gå och handla sen blev det till att tvätta det "lilla" berget av tvätt som fanns här hemma, efter det en prommis som blev ovanligt kort för att få Tuva att sova sin riktiga tupplur. Sen blev det fix och trix innan vi skulle möta Carro för en fika och tur på stan 15.30. Vid 17.45 var vi hemma igen och då blev det till att mata, leka, bada och natta en riktigt trött Tuva som härjat runt som en tok på stan. Carro aktiverade henne så att hon fick bli av med ganska mycket spring i benen.  När jag äntigen fått i säng lilla argbiggan så var det till att laga mat, skära fruktsallad, städa upp (igen, satan i gatan vad snabbt vi stökar till här hemma), äta mat, super-snabb-effektiv-bada (är jag en mes som är orolig för att duscha/bada när jag är ensam hemma med Tuva? Jag vill ju inte att jag inte ska riskera att inte höra henne skrika... Fast lite är det ju för min egen skull också, det är ju så svårt att söva om när hon blir hysterisk) och nu så är jag ju här.

Snuttan har jag inte hört ett knyst ifrån än, och så hoppas jag att det förblir åtminståne tills inatt.

Nu är det dags för fruktsallad, the, grapetonic (ja, läsk alltså trots att det låter som en drink) och Desperate Housewifes. Jiho!

Det blev en stooooooooooor fruktsallad. Mycket frukt de närmaste dagarna för mig alltså. Fint det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar