torsdag 7 maj 2009

Nytt till Lillan också

Det var ju inte bara jag som fick grejer på senaste shoppingrundan, Tuva fick två saker som hon verkligen behövde. Vi insåg ju i helgen då det var sommarvärme att det var lite varmt att ha mössa som solskydd...

En beige solhatt och en beige keps från h&m (pojkavdelningen). De fick väl sitta kvar ungefär 0.26 sekunder, tur att man är snabb med kameran.

Jag var ute efter en solhatt och en keps som skulle vara enkla och passa till allt, inget rosa (ville att det skulle gå ihop med allt och att hon inte skulle se ut som en vandrande Hello Kitty), inte vitt (eftersom hon har en tendens att kasta ut allt ur vagnen precis mellan hjulen så att man kör över det) och inte svart (eftersom det nog kan bli lite varmt).

Och så klart kollar jag först på tjejavdelningen på h&m, men där fanns det bara ljusrosa och vitt med massa strassstenar och Hello Kittys på. Lite väl flashigt tycker jag... Till slut så plockade jag på mig en vit keps med en sailor-Kitty (fast nu när jag tänker på den så var den ju rätt fin... Kanske får åka med hem nästa gång) eftersom det var det mest neutrala. Innan jag kom på att jag kunde kolla på pojkavdelningen, och visst mellan alla Cars-hattar och spindelmannen kepsar så hängde det en hylla med lite vanliga enkla, beige och mörklått.

Skulle inte h&m kunna ha en pojk-, en flick- och en unisexavdelning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar