tisdag 26 maj 2009

Pust och suck

Jahaja, gårdagskvällen var ju inte att leka med. Under dagen så blev ju inte Tuvas sömn så den skulle ha vart och hon var dödstrött redan innan fem på eftermiddagen men efter att ha kämpat med att hålla henne vaken så gav jag upp och till slut så somnade en väldigt ledsen och skrikig liten Tuva redan klockan kvar över sex.

Men trodde ni hon sov då eller? Nej, det var skrik och bök omvartannat och telefonen min ringde som aldrig förr och jag hade glömt att sätta på ljudlös. Jag har ju Tuvas favvolåt (Flo Rida) som ringsignal och så fort den ringde så slog hon upp sina stora blå. Jag kunde ju inte gå och stänga av den heller eftersom jag låg inne vid henne och går man upp så är det kört...

Men till slut så gick det inte längre utan lillan fick komma upp och efter ett antal sövningsförsök senare så somnade hon efter tolv. PUST! Och så är jag ju själv hemma den här veckan också...

För att få ordning på sömnen så ställde jag klockan på 7.15 imorse och väckte Tuva då, sen väckte jag henne efter 40 min sömn på morgonen och nu står hon ute på uteplatsen (eller uteserveringen som jag brukar säga, haha!) och sover. Nu får hon sova hur länge hon vill och jag hoppas att hon sover läääääänge och att det är en glad liten snuttis som vaknar sen. För hon blir en riktig liten tjurskalle om hon inte får sova!

Nej, det är ju sol ute. Dags att dra! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar