tisdag 26 maj 2009

Ett sista ryck innan sängen

Hittade detta hos lill-sis Mia och tänkte härma henne medans jag väntar på John Blund.

Graviditeten

*Vilka/vilket var ditt favorit plagg? Hm, jag hade många, samma favoritplagg som idag typ. Köpte bara två mammabyxor annars inga mammakläder.

*Vad var din/dina favorit rätter?  Hmm... Hade ingen favorit bara för att jag var gravid. Samma som idag.

*Vad var dina/din favorit dryck? Grapetonic, lättdryck med citron-lime, citrondryck, allt med citron eller lime och helst båda.

*Vad tyckte du inte om? Jag gjorde en köttfärslimpa som jag höll på att spy av, kunde inte ens öppna kylskåpet medans den stod där...

*Vad var du mest sugen på? Citron!!!

*Hade du halsbränna? Ja som fasen, Tuva hade ju huvudet i min strupe typ.

*Hade du foglossning? Ja, lite smått.

*Hade du sammandragningar? Jajamensan, blev sjukskriven halvtid sista månaden pga av det. Levde visst lite hårdare än vad magen tålde... Inte visste jag att man behövde vila heller!

*Mådde du illa? Ibörjan, om jag inte åt konstant.

*Vilken sovställning var bäst? Tuva ville att jag skulle sova på rygg, men det gick ju inte med en kanonkula på magen, så jag fick ligga på sidan och hålla i magen och bulla upp under annars levde hon rövare där inne. Tokunge redan då. Haha!

*När var din BF dag? 8 maj

*Gick du över tiden? Nej

*Hur mycket gick du upp i vikt? 12 kg

*Hade du mycket vätska i kroppen? Inte vad jag märkte.

*Hur var ditt psyke? Ovanligt bra måste jag säga, Simon kanske har en annan mening. Hehe.

*Gnällde/klagade du? Njaeee... Jag tycker faktiskt att jag kunde klagat mer, men som sagt, Simon har kanske en annan mening.

*Vad trodde du det var för kön?  Jag trodde inget, sen visste vi ju.

*Visste du vad det var för kön? Jajamensan.

*Var du rädd för något? Att barnet plötsligt skulle dö och jag skulle vara tvungen att föda ut ett dött barn.

*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Tänkte inte så mycket på den faktiskt...

*Hur ser du på graviditeten idag? Idag känns det bättre, men då var det ingen höjdare och när Tuva var liten så var jag tveksam om jag någonsin skulle vilja gå igenom det igen. Men nu  så kan jag tycka att det ser mysigt ut med gravidmagar... Man glömmer ju snabbt och tur är väl det.

Förlossningen

*När började din förlossning? 28 april, kl 07.00 kan man säga.

*Hur började den? Vi hade tid på sjukhuset då.

*När åkte du/ni in till förlossningen? Så att vi var där till 07.00.

*Varför? För att vi hade tid då.

*Vem/vilka åkte du in med? My love och pappan dvs Simon.

*Fick du/ni åka hem igen? Haha, nej.

*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Akademiska sjukhuset

*Vilka/vilken var med under förlossningen? Simon låg på golvet och så var det ju operationspersonal (som jag bara minns två stycken)

*Tog du nått smärtstillande? Om man inte skulle ta det vid kejsarsnitt så måste man ju vara galen.

*Vad tyckte du var jobbigast? Att ligga ensam på uppvaket i tre timmar efteråt.

*Var du rädd för något? Att det kanske skulle vara nå fel på barnet. Annars var jag "glad i hågen".

*Hur lång tid tog det? Ungefär 30 min tror jag.

*Hur ser du på förlossningen idag? Inte så bra, eller jo kanske, men allt var så snurrigt och vi hade ingen koll och allt efteråt som jag INTE hade räknat med. Helst skippar jag kejsarsnitt om jag ska föda nå mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar