tisdag 19 maj 2009

Hur kan jag påstå att jag har tråkigt?!

Jag skrev så här i statusuppdateringen på Facebook "är lite uttråkad, men det är bara tillfälligt eftersom jag har så mycket kul att se fram emot! :-)" och då fick jag snabbt svar från mamma som skrev "Uttråkad med en sån liten sötnos !!!!♥" och hur rätt har inte hon? Hur rätt som helst! Tuva är ju grymt rolig numera, en riktig liten tokunge!

Bara på de senaste bilderna som låg i kameran och som jag nyss laddade in så hittade jag dessa:

Tuva har rotat fram min almanacka och en penna ur min väska och vet hur man gör (fast pennan är uppochner...). Frågan är ju bara om hon är höger eller vänsterhänt, hon börjar med höger, sen byter hon och fortsätter "skriva" med vänster.

Tuva slet av sig pyjamasen imorse och att ta på den igen var ju inte riktigt lika lätt. Haha! Men många försök blev det och jag tror att hon var rätt nöjd och tyckte att hon lyckades bra ändå. Hahaha!

Snygging ute i Funbo i söndags, mamma (Tuvas mormor) kallar henne "Djurströmmare på grönbete" när hon kommer ut och får leka ute. För det är en mycket nöjd liten unge som härjar runt med kusiner, mostrar och morbröder.

Nej, jag ska nog aldrig någonsin klaga på att jag har det tråkigt hemma med den här tokungen. Men vädret kan jag ju klaga på istället, ursch så omotiverande med grå himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar