tisdag 12 maj 2009

Inte min dag

Med stor risk för att låta gnällig...

Idag är det inte min dag. Jag är så trött, så trött! Att vara så här trött med en kinkig Tuva var ju vardag förut men inte nu längre. Allt har ju blivit så mycket lättare! Speciellt sen Tuvisen började gå, för då kan man bara ställa ner henne och hon springer efter själv istället för att man ska kånka runt på henne.

Dagen började ju iofs inte så bra med en timmes brottningsmatch (efter den super bökiga natten så var jag inte i form för det) för att få Tuva att sova. Sen var vi på väg till akvarieaffären uppe vid Nyby, och halvvägs dit börjar det spöregna! Bara att vända, bara för att när vi väl är hemma igen så skiner solen. Skrattretande? Nej, inte idag när jag är så trött.

Sen har jag krossat ett glas igen, och så var det nå mer som gick tokigt som jag inte minns nu... Och att få Tuva i säng var inte det lättaste, trots att hon var trött som jag vet inte vad och bara sprang runt och gjorde bus! Galna unge... Men ibland kan jag inte låta bli att skratta åt hennes tokigheter också.

Men jag har åtminståne vart duktig och städat och omorganiserat i kökskåpen, tvättat mängder av tvätt (håller fortfarande på) och plockat lite här hemma.

Betalat resan har jag gjort också. Vi kommer verkligen att åka! Känns som en dröm.  Ska bli så skönt att komma iväg med lilla familjen och bara bry oss om varandra och inte ha något annat i huvudet än vad vi ska äta under dagen typ.

Jaja, det var dagens klagan.

Nu: Mera kaffe, det var länge sen jag drack så här mycket kaffe under en dag men vad gör man inte för att vara vaken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar