torsdag 7 maj 2009

Fullfarttorsdag

Idag har det vart full rulle, 12.30 gick jag och Tuva hemifrån med tanken att Tuva skulle somna i vagnen medans jag gjorde lite ärenden men hon kämpade emot fram tills strax efter ett. 13.30 tog vi bussen ut till Gunsta för att hälsa på nyflyttade storasyster Malin och Tuvas kusiner och där blev det fika och lek för hela slanten (tack Malin för en trevlig eftermiddag, det var skoj att leka med sötnos-Erica ) sen blev det en långprommis i super blåsten hem till stora familjen för att umgås lite (tack för goda maten mamma! Jag MÅSTE lära mig att göra sån köttfärslimpa... Mmmmmm!) innan Simon kom och hämtade mig och Tuva och det blev en sväng in till IKEA för att köpa handtag till våra nymålade köksluckor (har jag nämt att vi gör om i köket? Ingen som vart här på senaste tiden har nog missat det...) och lite annat smått och gott som det alltid blir när man är på Ikea.

Sen blev det till att stressa hem för att lägga en riktigt trött gos-unge och göra mat till en hungrig karl och nu sitter jag här i soffan och dricker cola och äter godis. Fint de.

Kul med dagar då det händer lite grann tycker jag.

Söta Erica och gummikropps Rimbo testar Tuvas vagn och Tuva undrar lite vad de håller på med... Senare så lekte Calle och Erica grävskopa med vagnen också. Tokungar! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar