onsdag 22 juli 2009

Delar av Tuvas dag i bilder

Det var ett tag sen nu, men nu är det dags igen. Tuva gästbloggar och berättar om sin dag.

Mmm... "Titt" hade vart och plockat blåbär och jag fick en mugg! MUMS!

Det tog ett tag att äta upp allihopa, jag hängde runt och kände lite på coola morbror Villes cykel så länge.

Sen insåg jag att bästa platsen för blåbärsätande ju måste vara vi fågel (ka! ka! ka!)badet. Hur fint som helst ju! Fast jag fattar inte varför jag inte får plaska i det?!

Morbror Ville + vattenkanna + pool = ingen bra kombination enligt mamma och mormor. Hur skoj som helst tyckte däremot jag! Ville är så stor och tuff och jag vill göra allt han gör...

Efter att jag försökt att slänga dockan i poolen (klart dockan också ville bada!) så tyckte jag att katten Larsson skulle ha en blöja på huvudet. Konstigt nog sprang han iväg innan jag hann få på den ordentligt...

Eftersom vi ska åka till Söderbärke och farmor och farfar (jippie!) imorn så hjälpte jag mamma att packa mina kläder. Hon hade lagt dem i konstiga högar så jag tänkte att det är bäst att jag styr upp det här...

Fasiken, det är ju skoj att packa ju! Och jag är GRYM på det. Jajamensan!

Sen blev jag trött... Så trött... Så jag var tvungen att vila lite innan det var dags att gå på pottan och sen bada. Jag har inte riktigt fattat varför jag sitter på den där pottan men det är ju skoj att läsa böcker ett tag och mamma och pappa verkar ju tycka att jag är så duktig som sitter där. Jaja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar