tisdag 7 juli 2009

Nix pix

Så där, nu har jag spärrat våran hemtelefon via Nix. Det ringer ju tusen miljarder försäljare hit hela tiden och jag börjar bli bra less på det. "Hej, det är Sara" svarar jag, då följer tystnad innan någon på andra linjen säger "Ehh... Hej! Är det Simon jag pratar med?" Eh?! Ok, att de inte la märke till mitt namn, men att inte lägga märke till att det är en tjej-röst?

Det hjälper ju inte att inte svara heller, de ringer och ringer och ringer och ringer...

Fast iofs är det ju lite skoj när det ringer telefon/bredband/tv-försäljare eftersom vi har det gratis genom Comhem (bostadsrättsföreningen har tecknat nå avtal) så kan man ju säga att om de inte kommer med nå erbjudande då vi får betalt så är vi inte intresserade. Lite samma sak med el-bolag eftersom vi lyckats binda vårat elpris super lågt, och varje gång man berättar det så säger de "Ehhh... Ok. Men hör av er när det gått ut så ska vi se vad vi kan göra" trots att de sagt sekunden innan att de nog ska kunna konkurrera med det ändå.

Fast så kul att det inte är skönt att slippa är det ju inte.

Nu ska vi se hur det går med nix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar