onsdag 15 juli 2009

Smal enchiladas

Ja, enchilasen står klara, en 2,8 Pripps blå står upphälld i glaset och nu väntar jag bara på att Simon ska söva klart lilla bökfian. Trodde att hon skulle vara trött efter en dag på stranden men så verkar det inte vara.

Iallafall, det här receptet på "Smal Enchiladas" är grymt:

4 port
1 gul lök
2 tsk smör
300 g nötfärs, 10% fett (vem bryr sig om fetthalt i kött?)
1 msk tacokrydda
1/2 dl tacosås
1 dl minifraiche (fast jag brukar ta vanlig, mycket godare antar jag)
8 små mjuka tortillabröd, á 30 g
1/2 dl Arla Köket riven ost mager (ärsch, vanlig riven taco ost)

Gör så här Sätt ugnen på 250 grader. Skala och hacka löken. Fräs den i smör i en teflonpanna. Lägg i och stek färsen under omrörning så att den blir smulig. Tillsätt tacokrydda, tacosås och minifraiche. Låt det koka ihop några min. Lägg färsen på tortillabröden och rulla ihop. Lägg dem på ett ugnsäkert fat och strö över osten. Gratinera i övre delen av ugnen 5-7 min. Servera med sallad, lök och tacosås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar