torsdag 9 juli 2009

Tacka vet jag "Moster-jouren"

Moster-jouren (som mamma så fint kallade det ) ryckte ut, och Julia kom hit med en påse bilar så nu är Tuvisen lite mer nöjd. Lilla skrik-bebisen är ju visst tokig i bilar har jag lärt mig och såna här dagar är det muta, muta, muta som gäller. Skönt att få lite hjälp också, att vara förkyld och knappt fått sovit någonting på ett par nätter (nätterna innan inatt så var det ju pga av förkylningen) gör ju inte en till världens gladaste och mest tålmodigaste person.

Nu regnar det iallafall inte lika mycket längre, jag ska få pizza när Simon kommer hem och dessutom har han lovat att göra ett nytt försök med att ha Tuva under natten så jag kan få min sov-natt inatt istället.

Men det bästa av allt, det är bara en dag till sen är det SEMESTER! Och i slutet på den ska vi skola in Tuva på dagis och sen börjar jag jobba. Så man skulle kunna säga att det här är sista dagarna på min mammaledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar