måndag 20 juli 2009

Min helg i Göteborg!

Det började med att jag kom ner, en halvtimme försenad, vid 13.45 på fredagen. Då bar det av hem till Carro för att dumpa packningen och sedan ut till Saltholmen för lite sol och doppa tårna i havet (se mms-inlägget) innan vi drog hem för att svira om och mötas upp utanför Sjöbaren där vi hade bord till klockan 20. Efter en mycket god middag och lite vin så bestämde vi oss för att åka till Heaven23 för lite drinkar. Och det var en hit måste jag säga! Vid halv två kom vi i säng, mycket nöjda med kvällen.

Jag och Carro E på Sjöbaren.

Utsikt över Liseberg från hissen på väg upp till 23:e våningen där Heaven23 ligger.

Där blev det en mycket god strawberry daiquiri och en öl innan vi drog oss hemmåt.

Lördag-dagen blev ganska så lugn, vi tog oss ner på stan för att äta lunch och gå på systemet. Men eftersom regnet fullständigt öste ner så hade man ju inte så stor lust att strosa runt så vi åkte hem, drack kaffe och fixade iordning oss för kvällen istället.

Lördag-kvällen och natten blev ett riktigt festmaraton! Vid åkte vi hem till Maria vid 17-tiden (Lisas kompis) för mat och lite goda "proviva-drinkar" som Carro blandade innan vi lite senare än vi tänkt drog oss iväg på födelsedagsfest i Örgryte. Där var det fullt ös, massa folk och god tårta! När vi tog oss iväg till krogen, Excet blev det, så dansade vi där tills fötterna inte höll längre. Inte mina iallafall, när klockan blev strax över fyra så var jag tvungen att slita iväg partypinglorna för då var jag så trött, så trött... Efter lite Burgerking-mat och taxi hem så slocknade jag och Carro vid 05.30 snåret mycket nöjda med våran hel kväll.

Carro E och jag på födeledagsfesten med "mango-proviva-drink" och sedan så är vi i kön till Excet. Party!

Att söndagen blev väldigt lugn är väl inget som är svårt att förstå? Vi släpade oss ner till stan, åt pizzapizza hut och sen tog jag tåget hem vid 16.02.

En mycket skoj helg har jag haft, tack tjejer!

Ps. Det var alltså jag och Lisa som hälsade på Carro E som bor i Göteborg nu, men eftersom Lisa gjorde grimarser på varje kort som jag tog så vet jag inte om hon blir så glad av att jag skulle lägga upp dem här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar