onsdag 11 mars 2009

Andra dagen

Idag är andra dagen som vi kör samma metod med Tuva. Det är ju typ en mes-metod av fem minuters metoden. Hon ska lära sig att somna själv i sängen, men vi väntar inte fem minuter mellan gångerna vi går in. Skulle man göra så, då skulle ju ens hjärta krossas av hennes skrik.

Igår så tog det ju ett tag, sen somnade hon och sov fram till 01.30 ungefär då jag vaknade av att Tuvisen stod och gallskrek i sängen. Jag sov SÅ tungt! Och efter det så var det ju problem med att få henne att somna om så det var bara att ta upp henne och lägga oss i våran säng tillsammans.

Idag så visste hon precis vad som väntade när Simon gick in med henne i sovrummet och började skrika sina värsta il-skrik på en gång och så lät det i mindre än fem minuter, sen började det mattas av för att inom 20 minuter från att vi la henne ha tystnat helt. Idag hade hon till och med krypit upp och lagt sig på kudden! Nu får vi se hur natten blir. Jag och Simon fortsätter sova på soffan, ska vi göra det här så ska vi göra det rejält.

Viserligen var Tuva jääääääätte trött idag. Hon sov så bra mitt på dagen så jag höll henne vaken på eftermiddagen. Hon börjar ändå bli för stor för att sova tre gånger om dagen. På de 20 min innan hon skulle bada så lyckades hon klämma fingrarna (på samma låda, som hon dessutom inte får vara i) två gånger och slå i huvudet i soffborden tre gånger.

Jaja, fortsätt håll tummarna så får vi se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar