onsdag 25 mars 2009

Arg, arg, argbigga

Åh, lillsnuttan har inte vart på humör idag. De där jäkla tänderna! Förmiddagen bjöd på en tripp till apoteket med en argbigga i vagnen för att köpa alvedon.

Dagens träff med Annelie fick ställas in eftersom jag tänkt att gå dit med Tuva sovandes i vagnen och hon behövde verkligen sin sömn då så det var lika bra att hon fick sova sin tupplur i sin säng.

Efter att hon vaknat så var hon faktiskt glad i en kvart eller något och sen börjades det igen. Hon har lärt sig att göra illa sig själv så hon bankar huvudet i det hon kommer åt och så grinar hon sen... Tok-unge. Fast jag skulle nog också vilja banka huvudet i bordet om jag hade fem ny-spruckna tänder och fler som är på g.

Nej, det var inte mycket annat att göra än att sätta argbiggan i vagnen igen och gå och möta lillasyster Julia som kom hit idag. Och vem sken upp som en sol då när Julia kom? Jo, argbiggan! Hon älskar sin moster Julia  och resten av eftermiddagen/kvällen så ville hon bara vara med Julia. När Julia skulle gå på toa så blev det vilda protester... Haha!

Halvt svettig lyckades jag ändå svänga ihop ett gäng våfflor dagen till ära och det uppskattades av både Julia och Tuvisen.

Efter en stor skål gröt så lyckades Tuva klämma i sig en 3/4-dels våffla med grädde och sylt också. Inte konstigt att hon växer, sötnosen.

När vi skulle lägga argbiggan så var det ju vilda protester igen, men de tystnade så snart hon kom i sängen. Nu gillar hon sin säng! Men när jag tittade till så hade hon somnat halvt på väg upp... Hon låg med huvudet på våran säng så hon halvsatt liksom och sov.

Nej, stackars Tuvisen just nu. De där tänderna verkar vara ett helvete för henne. Hoppas att det går över snart!

Nu ska jag fixa lite thé och mysa själv. Simon är ute och dricker öl och kollar på hockey, men så har han lovat mig sovmorgon imorgon! När det är så då får han ju vara ute och svira bäst han vill. Hehe.

Hoppas tänderna inte stör världens sötaste argbigga för mycket inatt bara. Har ni inget för er så kan ni ju hålla tummarna.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar