fredag 13 mars 2009

Svandammen, neonatal, ett paket och en brand = min torsdag

Här kommer lite bilder från torsdagen:

På vägen upp till sjukhuset gick vi förbi svandammen och tittade på änder (eller andar som man trodde när man var liten...) och det var skoj tyckte Tuva! Ett givet utflyktsmål i vår.

På sjukhuset så hälsade vi på lilla (det stora bodyn är i strl 50) men coola Neo (och Maja så klart). Vi fick en liten insikt i livet på Neonatal, och det var ju mysigt men jag är ändå glad att Tuva höll sig inne så länge som hon gjorde. Man räknar inte hur gamla bebisarna är i veckor som vanligt, utan vilken vecka man skulle vart i graviditeten. När en pappa sa att deras var i v 34 (kanske det var, kommer inte ihåg) så tänkte jag "shit, har de vart här så länge" innan jag kom på att det var alltså att bebisen skulle vart i v34 om den stannat i magen.

Tuva trivdes som fisken i vattnet på sjukhuset därmot (trots att alla trodde att hon var en kille? Hallå!) och härjade för fullt i fikarummet innan hon kom på att det var roligare att krypa i väg i korridorerna.

På vägen hem så hämtade jag även ut ett paket med två par skor (för 240:- för båda) från La Redoute. Nöjdare än nöjdast!

Sen så, det som livade upp torsdags-kvällen var när jag skapade en liten brand här hemma. Jag skulle värma hårda taco-bröd i ugnen och glömde pappersbiten i. Och det brann ska jag säga! Shit pommesfrites. Simon var tvungen att slänga på en blöt grytlapp på de som blev kvar i ugnen eftersom de bara brann mer och mer, och de som jag hann få ut och slängde i slasken brann som en fin liten brasa det med.

Snyggt. Haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar