lördag 28 mars 2009

Lördag it is

Åhhh... Jag är trött. Tre stycken riktigt jobbiga nätter sätter sina spår. Och natten som kommer lär det väl inte bli någon skönhetssömn heller eftersom Simon är ute och svirar ikväll och jag får ta Tuva både natt och morgon.

Fast imorgon är det ju sommartid som gäller, och det innebär ju att våran lilla klocka till unge kommer vakna en timme senare i veckan! Då hoppas jag på lite skönhetssömn. Det behövs verkligen nu...

Nu är det lördag och mina planer för kvällen lyder som så:

Äta någon form av pasta med pesto (vi har en massa gott som mozzarella, parmaskinka, houngsmelon och färsk basilika hemma också så jag ska nog lyckas få till något smarrigt till middag!) och sedan se klart filmen "Den andra systern Boelyn" som vi inte orkade se klart igår medans jag knaprar på salt&vinäger chips. Mmmm...

Fast först ska jag få i säng min lilla stjärna, redan klockan 18.00 ska hon badas och sen läggas. Hon sov så lite på dagen idag så hon skulle nog kunna slockna redan nu.

Dagen idag blev förresten bättre än väntat, klockan 12.00 dräller det in ett helt hockeylag för att fika och efter det så kom bästa vännerna Carro och Annelie förbi med fika (jag hade egentligen lovat att baka, men så gick det med det!) eftersom jag har en liten sjukling hemma som inte bör vara ute och fara. Tack tjejer!

Nu ska jag fixa lite gröt åt min lilla "o-mat-friska-unge".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar