onsdag 24 juni 2009

Åh, dessa härliga dagar

Hur härligt är det inte med såna här dagar? Hur glad blir man inte av solen? Hur skoj är det inte att hänga lite med familjen?

Jag är mycket nöjd med den här dagen, och min lilla härj-unge med. Lek, fika, lek, lite sömn, lek, mat, lek och ännu mer lek. Ja, det var en mycket nöjd och trött liten Tuvis som kom hem.

Nu sitter jag ensam hemma, nyduschad och äter gurka med dipp. Måste nog skära upp lite mer gurka (snart har jag klämt i mig en hel) och sätta på lite thé vatten.

Kärleken är ute och dricker öl med jobbarkompisar, men eftersom han jobbar imorn så hoppas jag att han har förståndet att komma hem i tid...

Helgens planer är dessutom spikade, ser ut att kunna bli en grym helg!

Fredag dag: Stan med Carro och lunch på Unico

Fredag kväll: Först grill och sedan U21 semi (förmodligen får vi äta framför tvn) med lill-sis Linnéa och Emma (och Simon och Tuva så klart) och sen kanske jag och Emmis-slemmis drar till Bryggan för en drink eller två.

Lördag: Jag ska ha egentid på stan på förmiddagen, sen blir det familjemys för hela slanten.

Söndag: Njuta av det härliga vädret (hoppas jag).

Älskar det här, när livet känns så där bra. Lite bättre än vanligt. Och jag känner mig lugn och harmonisk.

Nej, nu blir det mer gurka och thé på det (eller ja, inte på gurkan alltså, utan i en kopp brevid).

Tack mamma för kaffe, mat och allt idag. Du är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar