fredag 12 juni 2009

Sköna, sköna hem!

Inte för att det hade gjort något om vi stannat kvar ett par dagar till i solen på Kreta, men jäklar vad skönt det var att krypa ner i sin egna mjuka säng med sitt tjocka täcke igår kväll.

Jag är hur nöjd som helst med hotellet, det var liksom så bra som det kunde vart, och personalen var suverän! Men det är ju ändå något med sängar utomlands, de är hårda och så får man bara ett lakan att sova med och ett hårt överkast. Så när man äntligen är tillbaka i sin egna så är det ju som att sova på ett moln. Lovely.

Just nu ser det ut som en orkan farit fram här hemma, trots att jag packat upp det mesta och håller på att tvätta all tvätt. Tuva har dragt fram alla (ja, istort sett alla) sina leksaker och allt ligger i ett virrvarr över vardagsrummet (jag har försökt att begränsa orkanen Tuva till att hålla till där). Så skoj det kan vara att leka med leksakerna igen när man vart ifrån dem en vecka! Och till och med Tuvisen verkade otroligt nöjd över att vara tillbaka i sin egna säng.

Så snart tvätten är klar så ska jag ta mig och Tuva ner på stan och träffa Maja och hennes lilla sparv-Neo, uträtta lite ärenden och sen hem till Carro och Micke och fika. Bara det inte börjar regna... Ser oroväckande mörkt ut just  nu.

Snälla Kreta-vädret, kom hiiiiiiiiit!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar