torsdag 18 juni 2009

"Kusin kärlek" tänkte jag skriva men det kanske kan misstolkas?

Tuva har sån tur som har så många kusiner att leka med. Och som de leker! Igår var vi och hälsade på min storasyster Malin och hennes Gurra, Oscar (som båda två viserligen är stora pojkar nu), Calle och Erica. Och de lekte, åt mat, tittade på fåret Shaun, lekte ute, fikade, lekte i sandlådan, åt glass, åkte bil och klättrade. Så kul! Tack Malin för en bra dag!

Sötaste och snällaste lilla Erica och Tuva leker så fint! Hoppas Tuva lär sig lite av henne. Tuva har ju inte riktigt än lärt sig det där med att dela med sig. Haha!

Tok-Calle fick låna min kamera och knäppte massa kort (på gräs, sand, trasiga bollar, cykelhjul, kakor, mig och så uppernbarligen på sig själv. SÖT! Den andra bilden är viserligen någon vecka gammal men lill-Zackisen börjar bli stor han med och vill hara med och leka!

Lill-Zackisen som blev 9 månader igår kommer snart också springa runt och härja. Snällaste och nöjdaste lilla ungen, Tuvas motsats... Haha!

Efter att vi vart hos Malin så gick vi hem till stora familjen och lekte vidare med kusin Zackarias, mostrar och morbröder. Vi gick på prommis i en timme också och tittade på hästar, grisar (se inlägg nedan), hundar och tuppar. Mycket kul, trots att Tuva var ARG. Blir lite mycket för Tuvisen att hålla igång hela dagen...

Förresten så har ju Tuva redan 6 kusiner, moster Malin har ju Gurra (-96), Oscar (-97), Calle (-05) och Erica (-07). Morbror Micke har Kevin (-05) och en till som ligger på jäsning (beräknad till okt) och så sist och minst så har ju moster Mia lilla Zackarias (-08). Och många fler lär det ju bli också eftersom jag har nio syskon.

Nu ska jag hälla i mig kaffet och sen väcka min lilla bökfia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar