måndag 15 juni 2009

The best of the best foundation, primer och puder

Foundation och såna grejer är ju en evig jakt och eftersom min hud vart katastrof sen den dagen Tuva började gro i min mage så har det vart en jakt med många besvikelser. Tills nu. Jag tyckte att lillasyster Emma såg så fin ut och då berättade hon att hon använde Clarins Instant Smooth Foundation (nr 4 för att vara exakt) och Clarins Bronzing Powder (nr 10 morning sun) och nu slog jag till på det med. Sedan tidigare har jag deras primer Clarins Instant Smooth Perfecting Touch och med dessa produkter så har jag fått resultatet jag vill ha. Verkligen! Det känns lätt i ansiktet och inte som ett lager, håller fin-fint och ger den där finare "glöden" (kommer inte på något bättre ord) som man vill ha. Annars kan ju ansiktet kännas lite grått efter att man sminkat sig. Att det dessutom lyckas täcka men ändå låta huden lysa igenom är ju finemang.

Jag är verkligen super nöjd och det känns som att jag hittat det jag sökt efter. Tack Emmis-slemmis för tipsen!

Om man hade kunnat haft kategorier här på metrobloggen så hade jag kunnat haft en "The best of the best..." kategori. Kanske ska lägga upp en kolumn i sidospalten? Jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar