tisdag 30 juni 2009

Hel nipprig! Gah!

Haha, ibland kan man ju bara skratta åt sig själv. Jag har verkligen blivit hel nipprig när jag ska iväg någonstans.

Ända sen jag kom hem från Funbo idag vid 18-tiden så har jag fixat, donat, packat, lagt fram kläder, planerat, tvättat, städat, plockat och farit runt som en yr höna. Allt som man behöver MÅSTE ju med när man ska iväg med Tuva. Man kan ju inte bara råka glömma vissa saker, för då kan det ju verkligen bli katastrof. Hur kul skulle det vara att stå utan blöjor, mat, dryck, ombyte vid eventuella katastrofer (till henne och mig), solkräm, solhattar, leksaker, nappar, nusse och en hel del andra saker? Som sagt, ska det vara en resa (om så bara för en dag) som ska gå bra och vi ska kunna ha skoj måste allt med. Och det gör mig lite halv nipprig (obs, det var en underdrift).

Nu sitter jag i soffan och försöker att varva ner. Om jag ska kunna få lite sömn i natt med mina redan befintliga sömnstörningar så måste jag nog varva ner.

Men det är ju bara det också, att jag vill lämna hemmet i så perfekt skick som möjligt och OJ så gärna jag hade velat dra fram dammsugaren nu. Faktiskt. Men Tuva sover ju... Tvätten är iallafall tvättad, till och med gardiner, duschdraperi, mattorna i skrubben (FAN att jag glömde badrumsmattan), Simons Athletic Bilbao matchtröja (som visst behövdes tvättas ensam enligt Simon...), disken är urplockad och en ny är igång, matlåda färdiggjord tills imorn (förutom vatten, det får inte glömmas!) och jag har duschat (och skrubbat både ansikte och kropp, gjort inpackning, rakat där det börs innan en dag på stranden och smort in mig).

Nej, ja just det ja, LUGNA NER MIG var det ja. Vi ska vara borta EN (1!!!) dag.

Hahahahaha! Tur att inte Simon är hemma ikväll. Han hade nog blivit tokig på mig, och jag på honom förmodligen.

Nippertippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar