tisdag 30 juni 2009

Sommar, sommar, SOMMAR!

Jag är mycket nöjd med det här vädret, men det är för varmt för att tillbringa i stan så jag och Tuva åker ut till Funbo så ofta vi bara kan. Härligt eftersom vi kan härja runt i solen hela dagen och det finns fler personer som kan roa Tuva och jag inte behöver leka varje sekund av hennes vakna tid.

1. Tuva känner på vattnet i varmpoolen, och eftersom det var mer än varmt så kunde hon tänka sig att hoppa i. 2. Efter bad och sol så blir man lite trött mellanåt, då kan det vara skönt att ta det lungt med kusinen i soffan och mysa med napp och nusse.

1. Ville i pippihuset. Vilken tuffing va? Han ville så gärna få in Tuvisen men Tuvisen gillar ju inte att gå under saker så hon vågade inte komma in. 2. Gänget som härjar på dagarna, lill-Zackisen på sin filt, Tuva ser på när Ville ska ta båten till barnpoolen.

Al Qaida babycamp i Funbo. Hehehe! Zacke är ju halv marockan och med våran dåliga humor i familjen där vi kan skämta om allt så blir det ju så. Kul tycker jag! Haha! Sötaste Zackisen är det iallfall. Om ni inte ser så är det alltså en pistol han har i handen, en vattenpistol, och ansiktsutrycket är ju inte att leka med heller. Haha!

Tuva tycker att lill-kusinen verkar lite väl självmordsbenägen och tycker att det är dags att plocka bort pistolen. (Fast Tuva var ju inte bättre själv, sekunden efter stoppar Tuva pistolen i sin mun... Hehe.)

1. Mmmm! En nöjd Tuva med en stoooor glass. 2. Busungen gillar ju trappor, här försöker hon smyga sig upp bakom krukorna.

Idag blir det nog Funbo igen, hade egentligen andra planer men varken jag eller Tuvisen orkar i den här hettan (obs! Det var inget klagomål på hettan, jag njuter av varje sekund! Till och med av att gå toksvettig till bussen.). Vi måste svalka oss i poolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar