lördag 27 juni 2009

Inte riktigt som planerat

Planen:

Vi ska ha maten (grillade kycklingfiléer, klyftpotatis, tsatsiki och god sallad) klar till 18.00 då Emma och Linnéa dyker upp för att kolla på matchen, Sverige vinner och vi firar med att gå till Bryggan för ett par drinkar.

Så blev det:

Jag stod och grillade större delen av första halvlek, Tuva vaknade i slutet av matchen och efter att jag och Simon turades om att ligga och försöka söva om henne gav vi upp lagom tills att straffarna var slut och Sverige hade förlorat. Då visar det sig att Tuva är super mammig (hon är ju sällan det) men jag tänker att jag ska ju iväg ändå. När vi kommit in på Bryggan, betalat inträde och precis köpt en öl så ringer Simon och tycker att han inte orkar med bökis-Tuvis själv så det är bara att slänga sig på cykeln och cykla hem igen.

Det blev ju bra ändå, jag var lite arg igår kväll (jag har ju tagit så många bök kvällar själv så jag tyckte ju att Simon kunde stått ut någon timme till) men nu är jag glad igen.

Kan det vara solen kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar