onsdag 19 augusti 2009

Dags att röra på sig...

Jag och Simon har bestämt att det börjar bli lite trångt i våran lilla två och att det är dags för oss att hitta något större. Jag älskar verkligen våran lägenhet som vi har nu, så det känns ju lite trist, men det går inte att komma ifrån att vi skulle behöva större. Tuva skulle säkert sova bra mycket bättre om hon fick sova i eget rum, och tänk så skönt att slippa smyga in i mörkret och lägga sig utan att kunna ha en lampa tänd och läsa i sängen om man har svårt att sova. Vilken lyx!

Jag vill inte flytta från stan än (när jag blir "stor" vill jag att vi ska bygga en villa på landet) men ett litet radhus i rätt områden i stan är ju det optimala. Eller åtminståne en 4:a (eller en 3:a funkar ju med) på markplan med egen uteplats. Inga små krav här inte... Haha!

Men vad är rätt områden då? Jag kan tänka mig: Löten, Nyby, Salabacke, Årsta, kanske Gränby (vädergatorna), Kapellgärdet, Svartbäcken, Tunabackar. Ja typ där omkring. Simon kan tänka sig områden där det är lätt att pendla till Enköping från. Förutom Gränby. Haha! Fålhagen, Höganäs och där runtom är ju också fint, men vi kanske ska vara realistiska också?

Jag har hittat ett boende som är det optimala, och skulle vi ha råd med det så skulle jag hoppa högt och slå en volt. Hehe.

Vi har ju bestämt också att vi INTE ska ha bråttom utan ha tålamod och inse att det kommer alltid mer... Men jag är ju som jag är, har jag bestämt mig för något så JÄKLAR ska de ske på momangen.

Nu ska jag fixa lite här innan jag ska ner på stan och luncha med Annelie. Dags att röra på sig alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar