måndag 24 augusti 2009

Varför är jag nervös?

Fasiken, jag sitter här och är nervös för att börja jobba. Tänk om jag glömt bort allt! Det borde ju inte vara så troligt när jag ändå jobbat inom branschen sen jag tog studenten (och dessutom gick gymnasiet med inriktning på med just tryckmedia som det hette då) och det är ju ändå 8 år sedan. Så av 8 år har jag vart mammaledig i drygt ett år. Visst borde jag komma in i allt snabbt igen? Jag är ju verkligen taggad på att börja jobba. Jag är nog inte gjord för att vara hemma för länge...

Lite nervös är jag också att eftersom att jag har sovit så lite två nätter i rad, och igår fick jag migrän... Som upplagt för att jag ska bli as trött under mitt arbetspass mellan 14-20 (ja, vi har ju börjat med skift ja).

Sen är det bara hem och krascha för imorgon börjar 06. Men det gör ju inte lika mycket när man har en Tuvis som ändå slår upp sina blå redan vid 04.30...

Nej, nu ska jag fixa lite här hemma och sedan cykla i väg på våran skrotcykel, eller så går jag, för jag skäms ju över att cykla med den...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar