fredag 21 augusti 2009

Inte så mycket annat att göra

Jag vet inte riktigt vad det är med Tuva idag, kanske bara en dålig dag eller så är hon lite ur form. På förmiddagen så var hon som vanligt, kanske lite lugnare. Men så la jag henne och sov, och efter att ha klättrat ner i sängen själv och legat och myst i några minuter så somnar hon snällt och lungt! Vad hände där liksom? Sen sov hon i 2,5 timmar (nu på förkolan sover hon på sin höjd 1,5 timmar) och var fortfarande trött och ville fortsätta ligga och mysa i sängen när hon vaknade.

Sen har hon inte velat äta, ingen mat får jag i henne trots att det är mackisar som serverades. Men en isglass och en halv banan slank ner. Så jag tänkte att om vi går ut och leker ett tag så kommer hon nog bli hungrig, men icke.

Och nu är hon trött och går runt här med nappen och nussen, eller så vill hon krypa upp i knät och kramas och mysa. Men rör jag mig från soffan så blir det världens kalabalik "MAAAAMMMMMAAAAAAAAAA!!!".

Så jag får väl snällt sitta här då. Hon låter ju mig hålla på med datorn lite grann då och då iallafall.

Nej, nu ska det kramas och läsas "lilla fordons boken".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar